Mabalone logo

Novinky ze světa Online marketingu

Zpět na všechny novinky
Reklama na LinkedInu má smysl až od 10 000 Kč

Reklama na LinkedInu má smysl až od 10 000 Kč

Zkoušeli jste kampaně na LinkedInu? Pokud máte připravenou definici cílové skupiny a upravenou vstupní stránku, na kterou bannery povedou, můžeme začít.

Koho jsme propagovali a proč zrovna na LinkedInu?

Podívejme se blíže na propagací magisterského programu MSc in Business Management na BIBS. Jedná se o projekt, jehož cílem bylo přivedení potenciálních zájemců o studium na nově vytvořenou microsite http://get-on-board.bibs.cz/ a jejich přimění ke konverzi ve formě buďto odeslané přihlášky ke studiu nebo spuštění anglického testu (studium je v angličtině). Program je vhodný zejména pro nižší a střední management firem (s ambicí kariérního postupu) a pro všechny s chutí do vlastního podnikání. Vzhledem k cílové skupině lidí ze středního a nižšího managementu byl zvolen jako nástroj propagace LinkedIn.

Nastavení kampaní a reklam

Vzhledem k tomu, že MSc in Business Management je vyučován v anglickém jazyce a cca ½ českých uživatelů LinkedInu používá angličtinu jako svůj výchozí jazyk, byly vytvořeny dvě kampaně – jedna v české verzi a druhá v anglické. Cílová skupina se upravila i podle věku a pracovních funkcí - ve věku 25-54 let, zaměstnaná v nižším/středním managementu větší/mezinárodně působící firmy. Denní rozpočet byl v první fázi 25 Eur (15 na anglické verzi a 10 na české – vzhledem k velikosti cílových skupin).
Pro každou kampaň byly vybrány 3 variace reklam:

  • Na LinkedInu skvěle fungují obličeje (můžou vyvolat dojem, že jde o někoho, koho známe).
  • Otázky v nadpisech reklam zvyšují jejich výkon.
  • Klíčové benefity šité na míru cílové skupině zvyšují pravděpodobnost kliknutí na reklamy.
  • Všechny cílové adresy URL je důležité opatřit UTM parametry, aby bylo možné sledovat podrobně jejich výkon.

Celkové vyhodnocení kampaně na LinkedIn

Kampaně pro podporu inovovaného magisterského programu na BIBS – MSc in Business Management - běžely 12 dní, od 13. 5. 2015 do 29. 5. 2015 (s pauzou přes víkendy). Za tu dobu bylo na na web přivedeno 64 lidí za průměrnou cenu 2,16 Eur. Celkově se utratilo 138,15 Eur a získalo se 8 konverzí ve formě spuštění kvízu. Celkový konverzní poměr činil 13,11 %, bounce rate překročil 77 %. Lidé na webu strávili v průměru 1:13 minut, přičemž si prošli 1,59 stránek.

BIBS reklama

Když si spočítáme náklady na konverzi, jsme na cca 17 Eur (při průměrném květnovém kurzu 27,396 Kč/Eur = 465 Kč). Když zvážíme, že bychom byli schopni všech těchto 8 draze získaných kontaktů zobchodovat a přesvědčit je k zápisu ke studiu (kdy školné za tři roky studia činí 154 880 Kč – v základní ceně bez slev), můžeme říct, že se nám LinkedIn i při ceně 465 Kč/konverzi skutečně vyplatí. Jelikož je však výsledek nejistý, jedná se jen o přání.

Během celé kampaně probíhala průběžná optimalizace, která však ne vždy přinesla žádané ovoce. Výsledky byly z našeho pohledu spíš náhodné, nikoli významně ovlivněné tím, co se měnilo .
Přesto zde však uvádíme výčet našich závěrů o optimalizaci na LinkedIn na základě 12denní kampaně:

  • Kampaně jsou nejsilnější v prvních dnech, poté jejich výkon (především co do počtu zobrazení klesá).
  • Počet zobrazení reklam lze částečně zvýšit větší nabídkou CPC či úpravou reklamy (efekt je však krátkodobý, typicky jednodenní).
  • Jedna reklama v kampani vždy převezme dominantní roli co do počtu zobrazení.
  • Získat pěkné CTR je prakticky nemožné, spíše náhodné.
  • Počet kliknutí na reklamy je sice minimální, ale pokud máte dobře zpracované cílové stránky a zacílené publikum, konverzní poměr může být výborný.

Dvě rady na závěr

Než kampaně vytvoříte, zamyslete se i nad anglickou verzí – rozdíly v zásahu jsou totiž markantní!

Spusťte kampaně s reklamami, pak vyberte jen tu nejvýkonnější a nabídněte pro ni vyšší CPC než je doporučovaná. Věříte-li, že by i ostatní reklamy měly význam - založte pro ně novou kampaň.

Zaujaly Vás výsledky kampaní a chcete vidět jejich průběh den za dnem?

Ozvěte se nám a zjistíme potenciál vašich kampaní na LinkedInu.
+420 775 003 232

jancarik@mabalone.cz, naplavova@mabalone.cz

Další novinky z Online marketingu: